На Филозофском факултету Универзитета у Источном Сарајеву промовисана је књига “Стваралачки поступци у настави књижевности” Бранке Брчкало, професора на Катедри српски језик и књижевност.
Књига је резултат петогодишњих истраживања из области методике наставе књижевности, речено је на промоцији.
“Тема је веома широка, али се у књизи дају парадигматични примјери стваралачких поступака у настави који наставнике и ученике могу да подстакну на властита трагања”, рекла је Брчкало.
Она је у свом обраћању истакла да се под појмом стваралачки поступци у настави књижевности подразумијевају инвентивни и поступци високе продуктивности који се супротстављају ригидности и догматизму.
Према њеним ријечима, такви поступци нису само одлика савремене или модерне школе већ су присутни и у класичној и у традиционалној настави, јер је увијек било професора ентузијаста који су жељели да остваре више са ученицима.
“Стваралачки поступци у настави књижевности подразумијевају стваралачку дјелатност ученика. Она им помаже да боље упознају своје могућности, да створе позитивну слику о себи, да се искажу и потврде као личности”, појаснила је Брчкало.
Књига може да послужи и свим младим професорима који тек почињу да раде у настави, јер се у књизи дају прегледно и систематично сви стваралачки поступци који могу да се користе у тумачењу књижевних текстова.
“Може да послужи и старијим професорима да освјеже своја знања, јер на једном мјесту имају прегледно дате све методичке моделе ставаралачких поступака. Некад се сматрало да је креативност својствена само малом броју талентованих људи, а данас се сматра да је она у већој или мањој мјери својствена сваком људском бићу”, напоменула је Брчкало.
Из тога слиједи, оцијенила је она, да се стваралаштво у настави књижевности развија систематским вјежбањем у темељном и продубљеном проучавању књижевних текстова.
На промоцији су говорили и професори Милош Ковачевић, Тиодор Росић и Михаило Шћепановић.
Извор: Новинска агенција СРНА