Представници Универзитета у Источном Сарајеву присуствовали су радном семинару, у оквиру пројекта STINT Erasmus+ KA2 програма, који је одржан у периоду од 17. до 21. октобра 2017. године на „Buckinghamshire New University“ у Великој Британији.
Пројекат „Јачање интернационализације у високом образовању у БиХ” (Strengthening of Internationalisation in B&H Higher Education / STINT) реализује се у оквиру програмске области 2, KA 2 – Capacity Building in the field of Higer Education. Координатор пројекта је КУ Леувен Универзитет из Белгије, а суб-координатор је Универзитет у Источном Сарајеву.
У име Универзитета у Источном Сарајеву семинару су присуствовали проректор за међународну сарадњу и осигурање квалитета проф. др Дејан Бокоњић и координатор за осигурање квалитета мр Ненад Марковић.
Током тродневног рада домаћини су представницима јавних универзитета у БиХ, ентитетским министарствима надлежним за високо образовање, државним и ентитетским агенцијама за развој високог образовања и осигурање квалитета, као и за информисање и признавање квалификација, пренијели своја искуства из области међународне сарадње при чему су, између осталог, обрађене теме мобилности студента и наставног особља, управљања међународним пројектима, осигурања квалитета, истраживања и интернационализације, признавања квалификација, међународних уговарања, успостављања партнерстава на реализацији студијских програма двије или више институција и сл.
Интересантна запажања са овог семинара се односе на уграђену културу интернационализације коју имају универзитети, и особље ангажовано на њима, а који функционишу на територији Енглеске, што је примјећено и на „Buckinghamshire New University“ који дјелује на три локације у Енглеској, али и у Азији и Јужној Африци.
Наиме, интернационализација код њих представља битан позадинских циљ свих битних сегмената функционисања, а нарочито наставног и истраживачког процеса. Потписивање било какве врсте међународних уговора код ове институције предмет је значајне дискусије о потреби и експлоатацији користи коју могу имати од одређене установе, тако да се строго води рачуна са каквим се институцијама потписују било какви споразуми.
Наставни процес је значајно интернационализован са изузетно способним системом признавања квалификација, о чему свједочи висок број интернационалних студената. Систем квалитета је базиран на константним евалуацијама, статистичким показатељима и државним рангирањима са циљем пружања квалитетне услуге студенту. Сваки студент је важан, тако да се изузетна пажња посвећује и индивидуалним потребама студената, поред основних потреба загарантованих основним системом високог образовања.
Везано за трансфер искустава са европских универзитета у правцу подизања квалитета међународне сарадње и интернационализације као појаве глобализације, у нашем случају огледа се у изради акционих планова на пољу развоја међународне сарадње у складу са реалним условима привређивања нашег Универзитета, и факултета и академија које га чине, како би се овај сегмент истакао као битан приоритет који може обезбједити бољу егзистенцију, просперитет, боље рангирање и, као најважније, професионализацију, односно стицање стручних знања и вјештина наставника и студената.
Активности на овом пољу су се значајније покренуле у протеклом периоду путем организације различитих семинара наставника, сарадника и студената Универзитета, као и представника организација из окружења о аплицирањима на различите програме међународне сарадње те пружања савјетодавних услуга, а данас се настављају у правцу израде бољих правилника о признавању квалификација, уређивања питања мобилности наставника, администрације и студената, управљања програмима међународне сарадње, израдом водича о међународној сарадњи и сл.
Такође, сви факултети и академије су слободни у реализацији иницијатива да свој систем међународне сарадње прилагоде својим специфичностима како би ефикасно функционисао, а од стране Универзитета иницијативе се константно упућују факултетима и академијама у виду успостављања различитих програма сарадње, пројектних апликација, успостављања љетних школа и свих оних видова сарадње које је могуће организовати на појединим факултетима и академијама Универзитета.
Универзитет у Источном Сарајеву ће у наредном периоду значајније тежити ка унапређењу интернационализације на факултетима и академијама кроз различите програме, јачању правне регулативе усмјерене у правцу признавања квалификација, као и јачању степена информисаности о различитим понудама везаним за учешће у програмима међународне сарадње.