На Економском факултету Пале 6. децембра одржано је предавање „Родна равноправност у образовању“ с циљем да се пружи увид у историјски развој и актуелно стање, те да се представе релевантни подаци, те пруже примјери добре праксе и стратегије за унапређење родне равноправности у образовном сектору.
Кроз ово предавање аудиторијум је упознат са кључним аспектима родне равноправности у образовању. Фокус је био на томе како и зашто је образовање кључ за родну равноправност, као и на родне равноправности у образовном систему како би се створило боље окружење за све учеснике.
Анализирано је тренутно стање родне равноправности у образовним институцијама. Представљени су релевантни подаци који указују на неједнакости које се још увијек јављају, било да је ријеч о приступу образовању, избору студијских програма или професионалном напредовању. Наглашена је важност наставка праћења и анализе ових података како би се идентификовали проблеми и радило на њиховом рјешавању.
Током предавања које је одржала доц. др Слађана Пауновић истакнути су примјери образовних институција које су имплементирале успјешне стратегије за унапређење родне равноправности. Ови примјери обухватили су политике регрутације, подршку различитости у наставном кадру и иновативне курикулуме који подстичу инклузивност.
Размотрене су стратегије које би образовне институције могле примијенити како би унаприједиле родну равноправност. Ове стратегије укључују обуке запослених о родној равноправности, имплементацију политика једнаких могућности, промоцију менторства и подршку студентима без обзира на пол.
На крају може се закључити да је предавање о родној равноправности у образовању пружило дубок увид у комплексну тему, истакло изазове с којима се образовне институције суочавају, али и понудило инспиративне примјере добре праксе. Важно је наставити с оваквим иницијативама како би се створило инклузивно образовно окружење за све, без обзира на род.