Назив пројекта: Управљање квалитетом у Медицини – QUMAMED
Трајање пројекта: 12 месеци
Конзорцијум:
- Партнерске земље;
- Медицински факултет Универзитета у Источном Сарајеву
- Медицински факултет Универзитет у Мостару
- Медицински факултет Универзитета у Сарајеву
- Земље ЕУ:
Извођач: Katholieke Hogeschool Sint-Lieven (B)
Партнери из ЕУ:
Медицински факултет Универзитет у Генту Даблин Институт за технологију
Опис пројекта:
Главни циљ овог пројекта био би увођење метода за процјену квалитета и процедуре за интерну евалуацију засноване на EFQM моделу изврсности. Прецизније, планирамо да едукујемо представнике административног и наставног особља Медицинских факултета који учествују у пројекту везано за QM, главне процедуре и технике за унутрашњу евалуацију и помоћу студија случаја да их упозна са процедурама и техникама екстерне евалуације. Такође планирамо да развијемо приручник за QM. Приручник ће садржавати основне податке о QM, увођење у квалитете, евалуацији курсева, најважније препоруке и сугестије у вези припреме, увођења и обављања самоевалуационих извештаја на медицинским факултетима и сл.
Шири циљеви пројекта:
Увођење редовних процедура за оцјену квалитета на Медицинским факултетима у БиХ Побољшање квалитета наставе на Медицинским факултетима у БиХ
Специфични циљеви пројекта:
Едукација наставног и административног особља на БИХ универзитетима о QM Писање приручника за QM Формирање QM канцеларија
Резултати:
Успостављање тима за управљање пројектима Образовање наставног особља Припрема приручника Дисеминација пројектних резултата Праћење резултата пројекта
Активности:
Управљање пројектом Организација планирања састанка и евалуација састанка Тренинг посјета ЕУ универзитетима везано за EFQM модел Едукација запослених о QM током семинара на партнерским универзитетима Припрема приручника и упитника за самоевалуацију Увођење web сајта пројекта Дисеминациона конференција Припрема мониторинг упитника
Претпоставке, ризици и предуслови
Основни предуслови за добар почетак пројекта су:
Спремност за учешће партнерских медицинских факултета и добра мотивација за побољшање система квалитета кроз увођење нових метода и поступака за процјену квалитета Солидно познавање енглеског језика наставног особља укљученог у пројекат Добро управљање пројектом од стране пројект менаџмент тима
Главне претпоставке и ризици изван пројекта су:
Недостатак подршке од стране надлежних органа Лоша мотивација наставног особља за почетак унутрашње процјене квалитета