Na Ekonomskom fakultetu predstavljena knjiga „Neuromarketing – razumijevanje potrošača“  

U amfiteatru Ekonomskog fakulteta Pale je 26. juna promovisana knjiga „Neuromarketing-razumijevanje potrošača“ prof. dr Nikole Gluhovića koja predstavlja iskorak u praćenju aktuelnih trendova iz marketinške teorije i prakse na tržištu u BiH, kao i problematiku ponašanja potrošača.

Profesor Gluhović je rekao da savremeni trendovi u istraživanju i ponašanju potrošača nastoje da, primjenom neuronauke, sagledaju i razumiju njihovo ponašanje na objektivniji način nego što to mogu da čine konvencionalne metode.

„Literatura je prilično oskudna na našem govornom području i biće na neki način namijenjena studentima osnovnih i postdiplomskih ekonomskih studija, ali i srodnih društvenih fakulteta, te jednim dijelom unesena u programe nastavnih predmeta koji se izučavaju na Ekonomskom fakultetu na Palama“, izjavio je Gluhović.

Prisutnima se obratio v.d. dekana doc. dr Marko Đogo koji je izrazio zadovoljstvo što je kolega Nikola Gluhović prvi, ali ne i posljednji, koji je na ovaj način promovisao svoj rad, te da se nada da će i ubuduće biti sličnih događaja na Ekonomskom fakultetu.

Takođe, Đogo je istakao da je prof. dr Nikola Gluhović odabrao jednu ozbiljnu temu kojom se nije lako baviti, te da na neki način predstavlja pionira u ovoj oblasti na ovim našim prostorima.

Recenzent knjige akadamik Muris Čičić, sa Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, za knjigu je imao pozitivne riječi. On je istakao je da ovakva djela izazivaju trenutnu i pojačanu pažnju jer obrađuju temu koja zadire u sve oblasti savremnog života kako ekonomske i poslovne, tako etičke, kulturne, razvojne i konceptualne prirode.

Profesor na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu Melika Husić Mehmedović, rekla je da je tema knjige aktuelno područje, ne samo za BiH i region, nego i šire, a riječ je o novim metodama istraživanja, alatima analize potrošača i analize tržišta. Ona navodi da knjiga predstavlja vrh ledenog brijega kada je riječ o marketingu, ponašanju i boljem razumijevanju potrošača, te da će biti namijenjena čitaocima iz oblasti marketinških disciplina, menadžmenta ili ekonomije.

„To što imamo ovakvu knjigu, razumljivu studentima i onima koji praktikuju metode neuromarketinga je izuzetno bogatstvo“, istakla je Mehmedovićeva, koja je i jedan od recenzenata knjige.

Portparol Zavoda za udžbenike i nastavna sredstva Istočno Novo Sarajevo Dejan Kerleta pojašnjava da je „Neuromarketing-razumijevanje potrošača“ značajno ostvarenje jer govori o temi koja nije dovoljno istražena, a svakodnevni je izvor novih ideja i inspiracija mnogim istraživačima.

„Ova knjiga je i smjernica studentima ekonomskih fakulteta, ali i svim privrednicima kako se treba obratiti krajnjim potrošačima“, kaže Kerleta.

On je pozvao sve one koji imaju i smatraju da imaju dobro štivo da se jave u Zavod za udžbenike i nastavna sredstva Istočno Novo Sarajevo jer je njihov cilj da ovakva i slična djela učine dostupnim široj javnosti.

Izvor: VEB redakcija/Ekonomskki fakultet Pale